Saturday, February 09, 2013

assalamulaikum 2013

salam...lama sudah tidak ber blog..kini kembali semula...hehe..matlamat tahun 2013 adalah nak berkongsi perkara positif dengan semua orang..insyaallah...berkongsi manfaat..

16 Febuari 2013 ini ada seminar pengurusan stress..kaunselor Dini Rahiah, beliau amat humble dan sgt tenang orangnya..cantik pula tue..kecantikan dalaman yg sgt kuat..dear darling.dunia harini banyak masalah kerana manusia lemah emosi..tetapi sebagai MUSLIM saya sgt bersyukur..kerana walaupun ada tekanan..saya pujuk hati sendiri..kerana matlamat kita adalah mardhatillah..keredhaan Allah...kita nakkan syurga Allah..

jadi..minda kita..perlu jaga hubungan dgn Allah...dan perbaiki hubungan dgn manusia..

MURAH REZEKI- BUANG STRESS ANDA JAUH-JAUHHHH...

Untuk itu, Puan Dini kata vibration kita perlu kuat utk tarik 5K.
Untuk kuat, kita perlu senyum selalu ... Itu adalah teknik yang paling berkesan utk hilangkan masalah, utk hilangkan yg negatif2. Try buat. SAYA dah buat and it works!
Apakah 5K yang kita nak tarik tu?

1)Kekayaan
2)Kebahagiaan
3)Kesihatan
4)Kejayaan
5)keberkatan

Dan yang paling terpenting sebenarnya ialah Hubungan kita dengan Allah (Habluminallah). Kalo hubungan dengan Allah failed, semestinya hubungan kita dgn manusia juga tak berapa ok.

Kehidupan yang huru hara, hati tak tenang dan byk masalah2 lain lagi. Lepas satu, satu hal yg jadik, tak sudah2..

Yes, kdg2 kita terlepas pandang perkara ini. Kita tak jaga hubungan dgn Allah (lambat solat -kalo tinggal solat lg teruk!-, tinggal quran, tinggalkan ibadah2 lain), sebab itu hidup tak berkat, bermasalah dgn makhluk lain. Allah selalu bayar cash kat saya benda2 cenggini.

1 comment:

Elyana said...

ni adalah sedikit ringkasan dari testimoni peserta yg sertai seminar tersebut..